Завданням змістової лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
Наскрізна лінія «Здоров'я і безпека» в курсі математики реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів, відсотковими обчисленнями і графіками, що стосуються чинників ризику). Особливо важливий аналіз причин ДТП, пов’язаних із перевищенням швидкості. Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я при вивченні основ математичної статистики. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», розгляд красивих геометричних конструкцій, пошук оптимальних методів розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій. [3]
Реалізація наскрізних ліній ключових компетентностей здійснюється в основному під час розв’язання задач прикладного змісту — задач, що виникають за межами математики, але розв’язуються з використанням математичного апарату.
Реалізація наскрізних ліній ключових компетентностей здійснюється в основному під час розв’язання задач прикладного змісту — задач, що виникають за межами математики, але розв’язуються з використанням математичного апарату.
Приклади задач
6 клас "Відношення та пропорції"
Мінімальний, необхідний 12 – літньому школяреві,
об’єм молочних продуктів відноситься до всього об’єму рідини, що він випиває за
день, як 3 : 20. Скільки молока, кефіру або ряжанки повинен випивати
восьмикласник, якщо всього в його денний раціон входить 2 л рідини?
Одна цигарка містить 1,2 мг нікотину. Під час
паління 2/3 диму потрапляє у повітря. Смертельна доза нікотину становить 40 мг.
Обчисліть, скільки нікотину опиниться в повітрі кімнати, у якій курець випалив
10 цигарок. Скільки відсотків смертельної дози буде в повітрі?
8 клас "Раціональні вирази"
Індекс маси тіла дозволяє оцінити відповідність між масою людини та її зростом і визначити, чи є маса ноормальною, недостатньою чи надлишковою... Визначте індекс маси тіла для себе та членів своєї родини. [2]
Одна пляшка йогурту містить 180000 калорій. Скільки кілокалорій отримує щодня Віка з цього продукту, якщо до її щоденного раціону входять три такі пляшки йогурту. Відповідь запишіть у стандартному вигляді. [2]
8 клас "Квадратні корені. Дійсні числа"
Олег щодня відвідує тренажерний зал. Одного разу він вирішив виміряти частоту пульсу перед початком фізичних вправ - вона становила 7- ударів за хвилину. після виконання вправ протягом хвилини Олег знову виміряв пульс, а потім повторив вимірювання ще кілька разів - через кожну хвилину, без додаткоих фізичних навантажень. Удома Олег побудував діаграму, що відображає отримані результати. П'ятеро друзів Олега зробили такі висновки:
- Після виконання фізичних вправ частота пульсу збільшилась на 50 ударів на хвилину
- Для зниження частоти пульсу знадобилося менше часу ніж для її зростання
- Через 4 хвилини після початку вимірювання частота пульсу становила 80 ударів за хвилину
- Частота пульсу прийшла до норми менш ніж за 6 хвилин
- Після виконання фізичних вправ частота пульсу зросла вдвічі
З якими висновками можна погодитися? [2]
Для
мотивації учнів 5–9 класів вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе
безпечне життєве середовище доцільно використовувати статистичні дані про
шкідливі звички та їх вплив на розвиток молодого організму. Необхідні відомості
можна брати, наприклад, з результатів «Європейського опитування учнів щодо
вживання алкоголю та наркотиків — ESPAD».
За даними, поданими на малюнку, проаналізуйте динаміку
змін кількості людей, що хоч раз пробували палити в Україні. Порівняйте дані,
подані для України, і загальні дані по 25 європейських країнах. Яку інформацію
можна ще отримати з поданих наочно статистичних даних (подається кілька діаграм) [1]
Такі задачі мають стати невід’ємною складовою уроків на
тему «Способи подання даних та їх обробка» у 9 класі. Дев’ятикласникам до цієї
задачі можна запропонувати підготувати анкети і здійснити власний моніторинг
молодіжних проблем, а потім обговорити його результати на позакласному заході.
Важливо звертати учнів на питання безпеки: пожежної безпеки, безпеки дорожнього
руху, безпеки праці, безпеки в Інтернеті тощо.
Впровадження наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» на уроках біології та географії – у відеорекомендації з Олександром Козленко та Марком Бобровським. Експерти діляться досвідом, як заохотити учня до здорового способу життя і навчити формувати безпечне для життя середовище.
Список використаних джерел
1.Васильєва Д.В. Збірник задач з математики. 5-9 класи: Наскрізні лінії ключових компетентностей та їх реалізація / Д. В. Васильєва, Н.І. Василюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. – 112 с.
2. Прокопенко Н.С. Алгебра :підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н.С.Прокопенко, Ю.О.Захарійченко, Н.Л.Кінащук. - Х. : - Вид-во "Ранок", 2016. - 288с. : іл.
3. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів з математики, 5-9 класи
https://www.ed-era.com/img/books/mon59/programs/5.programa-z-matematiki.pdf
Немає коментарів:
Дописати коментар